2de tip van offline naar online systemen


Terug naar Blog
2de tip van offline naar online systemen

Een maand geleden heb ik de 1ste tip behandeld over waar je op moet letten als je overstapt van een papieren agenda naar een online agenda.


Heb je deze eerste tip gemist? Klik dan snel hier.


Deze week behandel ik mijn 2de tip en die gaat over een online takenlijst.

Tip 2: Goede takenlijstprogramma


Er zijn honderden soorten takenlijstprogramma’s zoals ToDoIst, Google Tasks, Asana en ga zo maar verder. Vaak zijn ze gratis of voor een bepaald bedrag kun je alle opties gebruiken van het online takenlijstprogramma. 


Waarom is dit nou zo belangrijk?


Als je alles opschrijft dan kun je het kwijtraken en als je het onthoud dan vergeet je gegarandeerd een aantal taken op te pakken. Daar word jij niet blij van en, als het een klant betreft, de klant niet.


Bij een online takenlijstprogramma heb je alles op 1 plek, maar let wel op dat het takenprogramma beschikt over de volgende belangrijke opties:

  • App voor op je telefoon of andere platformen
  • Terugkerende datums in kan vullen
  • Samenwerkt met je agenda
  • Projecten/lijsten kan aanmaken
  • Projecten/lijst kan delen met collega/klamt
  • Taken toewijzen aan personen
  • Extra optie is: documenten kan downloaden en opmerkingen kan plaatsen

Door gebruik te maken van je online takenlijst vergeet nooit een taak en je hebt meteen een overzicht wat je nog moet doen. En wat is nou leuker dan taken toewijzen aan je collega’s of klanten.

Let wel op dat niet iedere takenlijstprogramma hetzelfde is. Er zit veel verschil in de verschillende online tools. Als je er één zoekt, adviseer ik je een goede vergelijking te maken en na te denken waar het voor jou in ieder geval aan moet voldoen. Hierboven heb ik al een aantal belangrijke opties gezet.

Mocht je nog nooit met een takenlijst hebben gewerkt en mocht je er aan toe zijn om er één aan te schaffen? Dan adviseer ik je te beginnen met ToDoIst. Ik werk dagelijks met deze tool en ben nog steeds zeer tevreden. Je kan een gratis account aanmaken bij ToDoIst en ondervinden of het wat voor je is.

Ben je eigenlijk al zover dat je het wel ziet zitten om een cursus hierin te volgen?

Meld je dan aan voor mijn gratis cursus ToDoIst en dan leer je ik van top tot teen hoe hij werkt!

 Meld je hier aan!

 

 Volgende maand behandel ik de 3de tip! Mis hem niet!

Meer tijd voor je bedrijf! Werk aan je bedrijf, niet in je bedrijf.

 

p.s. Ik zou het leuk vinden als je mijn blog zou willen delen via de onderstaande social media buttons!

 

 

Schrijf je hier in voor mijn videotooltips & blogs


 
 

Bekijk ook

Het nieuwe jaar is begonnen! Jeej!  Dat betekent een nieuw jaar met nieuwe kansen. Zoals velen ben ik ook weer heel wat van plan in 2019. Jij ook?  Om een goede start te maken met je Social Media heb ik een ‘Gratis Inhaakkalender’ gemaakt. 
 
Lees het hele bericht
Instagram wordt steeds populairder bij ondernemers en dat is ook niet gek. In december 2017 had Instagram 600 miljoen actieve gebruikers en in februari 2018 was dat al 800 miljoen.
 
Lees het hele bericht
In een vorig blog had ik het over welke taken je allemaal aan een Virtueel Assistent kunt geven. Heb je deze blog gemist? Klik hier om het alsnog te kunnen lezen. Waar ik het voornamelijk over had is dat elke ondernemer, jij en ik dus ook, 7 bordjes om hoog moeten houden om je bedrijf draaiende te houden: dagelijks management, financiën, marketing, statistieken, verkoop, leveren van diensten en producten en communicatie. Dit neemt tijd in beslag terwijl jij je eigenlijk wilt focussen en waar je passie ligt.
 
Lees het hele bericht