Hoe ik chaos in overzicht veranderde en wat leidde tot de 'Social Media Dreamsheet'!


Terug naar Blog
Hoe ik chaos in overzicht veranderde en wat leidde tot de 'Social Media Dreamsheet'!

Als startende ondernemer moet je veel dingen uitvogelen, omdat je nog niet alles weet. Misschien herken je dat wel toen jij begon of misschien sta je net op het punt om te beginnen. Dan zeg ik tegen jou; Succes! Het gaat je lukken.

In 2015 begon ik zelf aan mijn reis om een virtueel assistent te worden met het doel ondernemers te helpen met hun online marketing. Ik had toen nooit verwacht dat ik bijna 3 jaar later een product zou gaan ontwikkelen en verkopen voor deze ondernemers. Dat is ook maar goed, want dat zou zo overweldigend zijn geweest. 

Ze zeggen altijd dat je door ervaring wijzer wordt en dat is echt ‘so true’. In het eerste jaar kreeg ik ontzettend veel klanten en je klanten zijn je grootste feedback gevers. Ik merkte al snel dat het een chaos werd met al die social media berichten die ik op verschillende kanalen moest gaan plaatsen.

Daarbij begonnen mijn klanten ook vragen te stellen:

  1. Heb je niet 1 overzicht met alle social media kanalen en de berichten die je daarop hebt geplaatst?
  2. Welke berichten doen het goed op welk kanaal?
  3. Kun je makkelijk berichten van jaar geleden weer opnieuw inplannen. Ik heb deze maand geen tijd om social media berichten voor je te maken.
  4. Hoe vaak is mijn Youtube-video bekeken? En welke video is het best bekeken?
  5. Kun je ook om de week een oude blog op social media plaatsen?

Als VA komen deze vragen jou misschien ook wel bekend voor en als ondernemer loop je wellicht tegen dezelfde vragen aan. Natuurlijk kun je het allemaal wel opzoeken, maar dat vond ik niet handig. Het kostte zo ontzettend veel tijd om alles op te zoeken en opnieuw in te plannen. Het werd een chaos in mijn hoofd en in de losse bestanden die ik bijhield. Overal stond wat.

Dit moest en kan anders dacht ik!

Ik wilde het volgende bereiken met het document dat ik ging maken:

โฐ Tijd besparen!

๐Ÿ’ฐ Geld gesparen! 

๐Ÿ“1 overzicht met alle berichten en social media kanalen 

๐Ÿ“ˆ Inzicht in statistieken 

๐Ÿ—“Jaarplanning 

๐Ÿ“ Content database

 

Het maken van dit product heb ik niet in een paar weken gedaan. Daar had ik minstens een jaar voor nodig. Ik had namelijk verschillende eisen voor mezelf opgesteld; het moet wel handig in te vullen zijn, efficiënt, kostenbesparend en vooral overzichtelijk. En dat is gelukt!

Tadaaaa!!! Dit is het resultaat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, en dan heb je een product. Maar dat was nog niet alles. Ik moest nog een prachtige website maken om het product te kunnen verkopen. En dat heb ik lekker uitbesteed. Dit is het resultaat geworden: www.socialmediadreamsheet.nl.

Nadat de site was opgezet, moest ik er nog wel een prijskaartje aan hangen. Pfff, lastig joh. Ik kan natuurlijk niet mijn uurloon van een jaar in rekening brengen. 

Toen dacht ik aan de reis die ik in 2015 was begonnen. En vroeg mezelf af: ‘Waarom wilde je je kennis gaan verkopen?'

Die reden was heel simpel. Waarom zou ik mijn kennis voor mij houden als ik zoveel ondernemers met dit document kan helpen om een basis te vormen voor hun social media? Dat zou niet ‘fair’ zijn.

Dan zou het ook niet eerlijk zijn om er een gigantisch bedrag voor te vragen. 

Na veel overleg met anderen heb ik heb besloten om het product tijdelijk voor € 47,- excl. BTW aan te bieden vanwege de lancering van het product. Is dat geen mooie prijs?

 

Nieuwgierig geworden of ben je al helemaal om door mijn verhaal?

Klik hier voor meer informatie en hoe je het product kan bestellen.

 

Vergeet niet om het bericht te delen via deze link om nog meer ondernemers te bereiken over dit product. Je houd mijn kennis toch niet alleen voor jezelf he? ๐Ÿ˜‰

Schrijf je hier in voor mijn videotooltips & blogs


 
 

Bekijk ook

Het nieuwe jaar is begonnen! Jeej!  Dat betekent een nieuw jaar met nieuwe kansen. Zoals velen ben ik ook weer heel wat van plan in 2019. Jij ook?  Om een goede start te maken met je Social Media heb ik een ‘Gratis Inhaakkalender’ gemaakt. 
 
Lees het hele bericht
Instagram wordt steeds populairder bij ondernemers en dat is ook niet gek. In december 2017 had Instagram 600 miljoen actieve gebruikers en in februari 2018 was dat al 800 miljoen.
 
Lees het hele bericht
In een vorig blog had ik het over welke taken je allemaal aan een Virtueel Assistent kunt geven. Heb je deze blog gemist? Klik hier om het alsnog te kunnen lezen. Waar ik het voornamelijk over had is dat elke ondernemer, jij en ik dus ook, 7 bordjes om hoog moeten houden om je bedrijf draaiende te houden: dagelijks management, financiën, marketing, statistieken, verkoop, leveren van diensten en producten en communicatie. Dit neemt tijd in beslag terwijl jij je eigenlijk wilt focussen en waar je passie ligt.
 
Lees het hele bericht