Van de eerste tot de laatste indruk


Terug naar Blog
Van de eerste tot de laatste indruk

Als je een gratis weggever hebt, is het belangrijk dat je een goede eerste indruk achterlaat. Ik struinde Facebook af en zag een gratis weggever waarvan ik dacht, 'Die wil ik wel hebben.'

Ik klikte op de link in de Facebook advertentie en kwam keurig netjes op een mooie landingspagina terecht. Daar stond niet al te veel tekst, maar meer van wat voor gratis weggever het was en waar je je gegevens kon achterlaten.

Na het invullen van mijn gegevens drukte ik de op de knop ‘aanvragen’ en ik werd ook hierna netjes naar een bedankpagina geleid. So far, so good!

Op de bedankpagina werd heel kort en duidelijk aangegeven dat ik een mail zou ontvangen en even toestemming moest geven of ik echt wel deze gratis weggever wilde ontvangen.

Ik ging snel naar mijn inbox en ja hoor de mail zat al in mijn mailbox. Vaak zie ik nog weleens in deze mails gigantisch veel tekst. Ik lees dat nooit, maar deze was kort en krachtig. Er werd netjes gevraagd of ik even op de link wilde klikken, zodat ik de gratis weggever daarna in mijn mail terecht zou komen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Dit hele proces heet een opt-in, en vaak vind ik ze langdradig en vervelend. Helaas, verplicht de overheid hier ons toe.

Ik kreeg na deze stap meteen de gratis weggever in mijn mail. En eigenlijk was ik zeer teleurgesteld in deze gratis weggever. Het was niet wat ik ervan verwacht had. Tja, dat gebeurt soms.

No worries. Ik dacht ik blijf gewoon lid en kijk of de nieuwsbrieven mij meer info geven van wat ik graag zou willen. Ook dat bleek na een paar weken niet het geval te zijn.

Tijd om af te melden.

Vaak stopt het hier bij velen een goede indruk te maken. Je kan je meestal via een afmeldknop afmelden en dan moet je alleen invullen waarom en dat is het.

Toch kun je hier nog heel veel mee winnen, zoals ik had ondervonden bij deze beste man.

Terug naar het afmelden. Onder elke nieuwsbrief staat een afmeldknop en zo ook hier. Ik meldde mij af en ik moest even invullen waarom. Logisch, want meestal zit deze stap standaard in de autoresponder die je gebruikt.

En toen gebeurde er iets verrassends. Ik werd na het invullen van de reden van mijn afmelden naar een landingspagina geleid.

Ik werd nieuwsgierig! Er stond een video en daarnaast een tekst met ‘How about a second chance?’. En voordat ik het wist ging ik de video afspelen en dit moment heb ik opgenomen speciaal voor jou.



Is het niet geweldig?

Na het zien van deze video wilde ik mij meteen weer aanmelden.

Dit is een geweldige marketingtool en na het zien van deze video wist ik dat deze man het begreep. Hoe marketing nou eigenlijk werkt.

Nu denk je vast, 'Heb jij ook zo’n video?'

Uhh, helaas nog niet. Ik ben wel van mening dat het een professionele video moet zijn en aangepast moet worden op jouw business. Ga niet precies hetzelfde doen als deze man heeft gedaan.

Richt je op jouw core business.

Ik hoop dat dit je op ideeën hebt gebracht en gaat toepassen.

Heb jij je ook weleens ergens afgemeld en een geniale video of tekst gelezen bij de afmelding dat je je meteen weer aan wilde melden?

Laat op mijn Facebook-pagina een bericht achter.

Ik ben ontzettend benieuwd wat jij bent tegengekomen.

It’s not only the first impression what matters but also the last!

 

Schrijf je hier in voor mijn videotooltips & blogs


 
 

Bekijk ook

Het nieuwe jaar is begonnen! Jeej!  Dat betekent een nieuw jaar met nieuwe kansen. Zoals velen ben ik ook weer heel wat van plan in 2019. Jij ook?  Om een goede start te maken met je Social Media heb ik een ‘Gratis Inhaakkalender’ gemaakt. 
 
Lees het hele bericht
Instagram wordt steeds populairder bij ondernemers en dat is ook niet gek. In december 2017 had Instagram 600 miljoen actieve gebruikers en in februari 2018 was dat al 800 miljoen.
 
Lees het hele bericht
In een vorig blog had ik het over welke taken je allemaal aan een Virtueel Assistent kunt geven. Heb je deze blog gemist? Klik hier om het alsnog te kunnen lezen. Waar ik het voornamelijk over had is dat elke ondernemer, jij en ik dus ook, 7 bordjes om hoog moeten houden om je bedrijf draaiende te houden: dagelijks management, financiën, marketing, statistieken, verkoop, leveren van diensten en producten en communicatie. Dit neemt tijd in beslag terwijl jij je eigenlijk wilt focussen en waar je passie ligt.
 
Lees het hele bericht