1ste tip van offline naar online systemen


Terug naar Blog
1ste tip van offline naar online systemen

Deze week behandel ik de 1ste tip over waar je op moeten letten als je van offline naar online systemen gaat en waarom je het überhaupt zou doen?


Veel ondernemers doen nog veel met pen en papier, omdat ze dan zeker weten dat het rechtsgeldig is.

Dat is waar!


Maar de tijden veranderen en zo ook het gebruik van systemen. 

Om goed mee te kunnen gaan in deze snelle ontwikkelde online wereld is een bedrijf ‘verplicht’ om online systemen te gaan gebruiken.

Niet alleen vanwege geldbesparing, maar het wordt er ook zoveel makkelijker door.

Denk maar eens aan een kledingwinkel. Zo’n 10 jaar geleden waren er bijna nog geen smartphones en de winkels vonden het absoluut niet nodig om een grote website of apps te bouwen waar mensen hun kleding konden kopen. Dat was nog helemaal niet aan de orde.


EN NU?!


Nu is het geen kwestie van, het is leuk om een website te hebben, maar je 'MOET' een website hebben. En het liefst ook nog een app.
Bijna iedereen heeft tegenwoordig een smartphone en zit bijna de hele dag te surfen, spelletjes erop te spelen en op social media.

Deze week behandel ik de eerste tip van de drie die jouw bedrijf kunnen helpen om op een hoger plan te komen door van offline naar online systemen te gaan.
Dit kan zowel toegepast worden op business to consumer als business to business bedrijven.


Tip 1: Online agenda


Veel bedrijven gebruiken nog een papieren agenda of een online agenda die voor velen niet te hanteren is. Het is daarom belangrijk dat je een online agenda uitzoekt die over het volgende beschikt:

  • Weeknummers
  • Iemand kan uitnodigen voor een afspraak 
  • Locatie kan toevoegen als je iemand uitnodigt voor een afspraak
  • App heeft voor op je mobiel
  • Verschillende agenda’s kan aanmaken en kan delen met je collega’s
  • Meeting kan aanmaken
  • Takenlijst kan weergeven en/of aanmaken
  • Offline te gebruiken is

Door het gebruik van een online agenda zien je klanten dat je professioneel bezig bent, want zij krijgen een professionele uitnodiging per mail en voor jou blijft het overzichtelijk.

Nu hoor ik je al zeggen. Welke gebruik jij dan?

 

Heel simpel. Een Google agenda, die heeft alles wat ik nodig heb. Ben je iemand die juist een tool wil hebben waarbij anderen zelf een afspraak met JOU kunnen inplannen en dat die afspraken automatisch in jouw agenda komen? Dan moet je even wachten op mijn 3de tip 😊.

 

 
Volgende maand behandel ik de 2de tip! Mis hem niet!

Meer tijd voor je bedrijf! Werk aan je bedrijf, niet in je bedrijf.

 

 

p.s. Ik zou het leuk vinden als je mijn blog zou willen delen!

 

Schrijf je hier in voor mijn videotooltips & blogs


 
 

Bekijk ook

Het nieuwe jaar is begonnen! Jeej!  Dat betekent een nieuw jaar met nieuwe kansen. Zoals velen ben ik ook weer heel wat van plan in 2019. Jij ook?  Om een goede start te maken met je Social Media heb ik een ‘Gratis Inhaakkalender’ gemaakt. 
 
Lees het hele bericht
Instagram wordt steeds populairder bij ondernemers en dat is ook niet gek. In december 2017 had Instagram 600 miljoen actieve gebruikers en in februari 2018 was dat al 800 miljoen.
 
Lees het hele bericht
In een vorig blog had ik het over welke taken je allemaal aan een Virtueel Assistent kunt geven. Heb je deze blog gemist? Klik hier om het alsnog te kunnen lezen. Waar ik het voornamelijk over had is dat elke ondernemer, jij en ik dus ook, 7 bordjes om hoog moeten houden om je bedrijf draaiende te houden: dagelijks management, financiën, marketing, statistieken, verkoop, leveren van diensten en producten en communicatie. Dit neemt tijd in beslag terwijl jij je eigenlijk wilt focussen en waar je passie ligt.
 
Lees het hele bericht